Latest Trends of Barber's

Τα μυστικά μιας πολυθρόνας

Τα μυστικά μιας πολυθρόνας

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος αρθρογραφεί για το PROTOTHEMA.GR στην στήλη «City Stories».

Δείτε ολόκληρο το άρθρο πατώντας εδώ.

Μια συνομιλία με τον ιδιοκτήτη ενός παραδοσιακού κουρείου στο κέντρο της Αθήνας που «βλέπει» και κρίνει, εκ των ένδον, μόδες και ταυτότητες, τάσεις και συμπεριφορές ανάμεσα στα «ψαλίδια» και τα «ξυράφια»…

Ο φίλος Άγγελος Αντωνόπουλος, ιδιοκτήτης του παραδοσιακού κουρείου Sir Barber στη Στοά Μπολάνη στο κέντρο της Αθήνας είναι ένας σταθερός συνεργάτης της ενότητας City Stories. Αυτή την φορά δέχθηκε να παίξει ένα διαφορετικό ρόλο – «στάθηκε» απέναντι και προθυμοποιήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις για το ίδιο το επάγγελμα του αλλά και για τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του επαγγελματία του 2018.

Κουρέας ή hair stylist;Mπαρμπέρης ή κομμωτής; Πόσο star στην Αθήνα του 2018 αντέχει να είναι ένας κουρέας;
Ο κουρέας-μπαρμπέρης των προηγούμενων δεκαετιών σίγουρα δεν θα μπορούσε να θεωρήσει τον εαυτό του ως star-hairstylist. Παρόλο που η τεχνική του ήταν κατά πολύ ανώτερη από τα σύγχρονα κουρέματα που λανσάρονται κατά καιρούς, το status του συγκεκριμένου επαγγέλματος δεν ήταν υψηλό. Το 2018, με τα μέσα και την τεχνολογία να αποτελούν σημαντικό παράγοντα επιρροής και αναγνωσιμότητας, ο κουρέας- μπαρμπέρης εξελίχθηκε, «μετονομάστηκε» αλλά έχασε κιόλας στη διαδρομή το μεράκι και την πρότερη αγάπη για το επάγγελμα του.

Επιστροφή από την λάμψη των προηγούμενων δεκαετιών με τους κομμωτές TV περσόνες, στο παραδοσιακό κουρείο των ανδρών;

Λίγο η νέα τάση που έχει ξεκινήσει και διαμορφώνεται τα τελευταία έτη με τα κουρεία να ξετρυπώνουν σε κάθε συνοικία, λίγο η κρίση που ήρθε να διαμορφώσει μια διαφορετική καταναλωτική συνείδηση, έκαναν τον πελάτη να δίνει πλέον περισσότερη έμφαση στην ποιότητα και στην αναλόγια αυτής με την τιμή. Βλέπουμε ότι ο άνδρας πελάτης έχει ανάγκη την ηρεμία ενός χώρου καθαρά ανδρικού όπου θα λάβει χωρίς τον χρόνο να πιέζει την απαιτουμένη προσοχή που χρειάζεται.

Προτιμάς ένα κουρέα που ακολουθεί την μόδα της εποχής για να είναι αρεστός με τους πελάτες του ή ένα κουρέα που στέκεται σταθερά στο πόστο του εξηγώντας στον πελάτη ότι η περιποίηση σε όλες τις εποχές είναι μια προσωποποιημένη υπηρεσία που δεν υπακούει σε μόδες;
Τίποτα δεν είναι άσπρο ή μαύρο αλλά σίγουρα η ζυγαριά γέρνει προς μια πλευρά. Η επιτυχία είναι να μπορέσεις να διαμορφώσεις την καλύτερη δυνατή εικόνα για τον εκάστοτε πελάτη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ηλικία, η πυκνότητα των μαλλιών, το σχήμα του προσώπου ακόμα και η επαγγελματική του δραστηριότητα. Άρα μιλάμε ουσιαστικά για μια προσωποποιημένη υπηρεσία. Ταυτόχρονα όμως ακολουθούμε και την μόδα, φιλτράροντας τις νέες τάσεις, υιοθετώντας όπου και όπως επιτρέπεται, νέα στυλ και εξελίσσουμε την εικόνα του πελάτη μας.

Κάτι το όποιο θα μπορούσε να αποτελέσει λόγο για αρνητικό σχολιασμό, ακόμα και εάν ο πελάτης επιμένει, προσπαθούμε με επαγγελματισμό να εξηγήσουμε ότι ένα τέτοιο πιθανό αποτέλεσμα δεν ταιριάζει στην αισθητική του χώρου μας.

Έχει και σε ποιο βαθμό προσαρμοσθεί το κόστος των προσφερόμενων υπηρεσιών στα σημερινά κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα;
Δεν μπορείς να επιβιώσεις στο κλάδο μας με υπηρεσίες υπερτιμημένες. Η τιμή που υπήρχε για ένα κούρεμα πριν 7-8 χρόνια, έχει διαμορφωθεί σήμερα πια σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Σαφώς είναι αναγκαίο και επιτακτικό να προσαρμοστείς στα νέα οικονομικά δεδομένα φροντίζοντας όμως να προσφέρεις μια υπηρεσία όσο το δυνατόν πιο υψηλή σε ποιότητα. Από την άλλη εάν εξευτελίσεις τις τιμές και λειτουργήσεις σαν μηχανή παραγωγής με το κούρεμα να έχει τελειώσει μέσα σε 3 λεπτά, έχει χαθεί η ποιότητα και όλη η μαγεία που μπορεί να σου προσφέρει ένα τέτοιος χώρος βγαλμένος από το παρελθόν.